ادبیات نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و نظریه های هوش چندگانه (فصل دوم پایان نامه),دانلود مباني نظري مبانی نظریه‌ی هوش‌های چندگانه,ديدگاه تئوري هوش هاي چند گانه,مباني نظري ابعاد هوش چندگانه,فصل دوم پايان نامه ارشد ابعاد و جنبه ‏های هوش,چارچوب نظري ه

همانطور که در ادامه مشخصات فایل ادبیات نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و نظریه های هوش چندگانه (فصل دوم پایان نامه) را مشاهده می کنید می توانید در صورت تمایل نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
ادبیات نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و نظریه های هوش چندگانه (فصل دوم پایان نامه)

ادبیات-نظری-و-پیشینه-تحقیق-تعاریف-و-نظریه-های-هوش-چندگانه-(فصل-دوم-پایان-نامه)

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و نظریه های هوش چندگانه (فصل دوم) در 32 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری و پیشینه پژوهش:

مبانی نظریه‌ی هوش‌های چندگانه
بنا به گفته‌ی هاوارد گاردنر، هدف از آشنایی وفراگیری هوش‌های چندگانه آن است که به تفاوت‌های بسیار موجود در میان افراد، احترام گذاشته شود. مطالعات و پژوهش‌های اولیه او نشان داده است که ذهن انسان از هفت مقوله هوشی: (زبانی، منطقی- ریاضی، مکانی، حرکتی- جسمانی، موسیقایی، میان فردی و درون‌فردی ) تشکیل می شود.
استفاده از نظریه های هوش چندگانه گاردنر و همچنین اطلاعات در مورد هوش هشتم (طبیعت گرا) و هوش نهم (اگزیستانسیال یا وجودی) زمینه‌ای را فراهم می‌آورد تا آموزگاران در تمامی سطوح برای کاربرد این نظریه در تدوین برنامه درسی، طرح درس، ارزشیابی، آموزش های خاص، مهارت‌های شناختی، فناوری آموزشی، روش تدریس و... را یاری رساند و از این طریق به تحقق استعدادهای بالقوه دانش‌آموزان کمک کنند (صفری،1384،ص11).
تقریبا هشتاد سال پس از ایجاد نخستین آزمون های هوش، یکی از روان شناسان دانشگاه هاروارد به نام گاردنر مخالفت با نظریه سنجش هوش پرداخت. وی با بیان این مطلب که در فرهنگ ما، هوش به درستی تعریف نشده است درکتاب خود با عنوان حالات روحی (1983)، به وجود حداقل هفت هوش اصلی اشاره کرد. گاردنر در نظریه هوش‌های چندگانه سعی کرده است تا حوزه استعدادهای انسان رابه آن سوی مرزهای (IQ) بکشاند وی در مورد اعتبار روش های مجزا ساختن فرد از محیط طبیعی آموزشی خود و تعیین هوش فردی او تردید کرد. در عوض گاردنر معتقد است که هوش با توانایی تحلیل مسایل و نیز برخورداری از کارایی در محیط واقعی ارتباط فراوانی دارد (صفری،1384،ص12).
 هنگامی که واژه «هوش» به گوش ما می‌خورد معمولاً مفهوم ضریب‌ هوشی ( IQ ) به ذهنمان می‌آید. هوش معمولاً به عنوان توانائی‌های بالقوه عقلانی تعریف می‌شود. چیزی که ما با آن زاده می‌شویم، چیزی که قابل اندازه‌گیری است و ظرفیتی که تغییر دادن آن دشوار است. امّا در سال‌های اخیر دیدگاه‌های دیگری نسبت به هوش پدید آمده است. یکی از این دیدگاه‌ها، نظریه هوش چندگانه است که توسط هاوارد گاردنر، روان‌شناس دانشگاه هاوارد، ارائه گشته است (میگنا ،1391).
بنا به باور اسلاوین  (2006) ، مفهوم هوش از زمان پیش از یونان باستان مورد بحث بوده است، اما مطالعه علمی این موضوع با کارهای بینه در سال 1904 میلادی یعنی زمانی آغاز شد که وزارت آموزش فرانسه از او خواست تا وسیله ای درست کند که به کمک آن دانش‌آموزان نیازمند کمک های ویژه در مدارس فرانسه شناسایی شوند. بدین منظور، او به کمک دستیارش سیمون، نخستین آزمون عینی هوش را برای کودکان 13-3 ساله درست کرد. به کمک این آزمون برای هر کودک یک سن عقلی یا سن ذهنی تعیین می شد.
هرچند که آزمون هوشی بینه در اصل، برای سنجش توانایی یادگیری دانش‌آموزان دارای مشکلات تحصیلی ساخته شد، اما، بعداً برای استفاده افراد معمولی بازسازی شد و به صورت یک آزمون هوشی معروف و قابل استفاده عموم در آمد (سیف ، 1387 ، ص 122).
_______________
  . Mign
30.Eslavin

فهرست مطالب:
2-1- مقدمه
2-2- تاریخچه هوش
2-3- نظريه هاي مختلف در ارتباط با هوش
 2-4- مبانی نظریه‌ی هوش‌های چندگانه
2-5- ابعاد و جنبه ‏های هوش
2-5-1- ابعاد هوش از نظر لوئیز ترستون (1938)
2-5-2-ابعاد هوش از نظر فریمن (1988)
2-5-3- ابعاد هوش از نظر آر.بی.کتل (1961)
2-5-4- ابعاد هوش چندگانه هوارد گاردنر (2004)
2-5-4-1- هوش زبانی
 2-5-4-2- هوش موسیقی
2-5-4-3- هوش منطقی- ریاضی
2-5-4-4هوش فضایی
2-5-4-5هوش حرکتی-جسمانی
2-5-4- 6 -هوش درون‏فردی
2-5-4-7- هوش میان‏فردی
2-5-4-8- هوش طبیعت گرا
2-5-4-9- ساير هوش ها 
2-6- تفاوت اين تئوري با ساير تعاريف سنتي از هوش 
2-6-1- ديدگاه سنتي در مورد هوش ویادگیری
2-6-2- ديدگاه تئوري هوش هاي چند گانه
2-7- كاربردهاي تئوري هوش هاي چند گانه در آموزش
2-8-اهمیت و کاربرد نظریه‏ی هوش‏های چندگانه
 2-9-آموزشگاه‏ها و هوش‏های چندگانه
2-10- نکات اصلی در نظریه‏ی هوش‏های چندگانه
2-11- تحقيقات وپژوهش های پیشین
2-11-1 پژوهش های خارجی
2-11-2- پژوهش های داخلی
2-11-3- جمع بندی از تحقیقات صورت گرفته
منابع فارسی


جهت داشتن پروپزوال مناسب برای مبانی نظری تعاریف و نظریه های هوش چندگانه با ما تماس بگیرید.

 پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک بزنید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.
دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: ادبیات نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و نظریه های هوش چندگانه (فصل دوم پایان نامه) دانلود مباني نظري مبانی نظریه‌ی هوش‌های چندگانه ديدگاه تئوري هوش هاي چند گانه مباني نظري ابعاد هوش چندگانه فصل دوم پايان نامه ارشد ابعاد و جنبه ‏های هوش چارچوب نظري ه

مطالب مرتبط

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و نظریه های هوش چندگانه (فصل دوم پایان نامه)


بررسی برآورد رضایتمندی شغلی زنان شاغل سرپرست خانوار و زنان دیگر

بهروری از ضایعات شهری و مناسب ترین روش جمع آوری آن

مقاله ترجمه شده تقاضا و مدیریت عرضه کننده: چالش منطقی

پاورپوینت کاخ موزه نیاوران، کاخ صاحبقرانیه و کوشک احمد شاهی

پاورپوینت نقد وبررسی کامل معماری بناهای اسلامی (معماری اسلامی)

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش عزت نفس در اسلام

مبانی نظری و پیشینه پژوهش ویژگی های رسانه ها(فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق استانداردهای زیست محیطی و سیستم مدیریت زیست محیطی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اعتیاد(فصل دوم پایان نامه)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابعاد اختلالات رفتاری (فصل دوم)