ادبیات نظری و پیشینه تحقیق سنجش ارزیابی عملکرد (فصل 2),دانلود مباني نظري تعاریف ارزیابی عملکرد,مباني نظري تاریخچه ارزيابي عملكرد,مباني نظري مدیریت ديدگاههاي در ارزيابي عملكرد,چارچوب نظري روشهای ارزیابی عملکرد,پيشينه نظري سیستمهای ارزیابی عملکرد

همانطور که در ادامه مشخصات فایل ادبیات نظری و پیشینه تحقیق سنجش ارزیابی عملکرد (فصل 2) را مشاهده می کنید می توانید در صورت تمایل نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
ادبیات نظری و پیشینه تحقیق سنجش ارزیابی عملکرد (فصل 2)

ادبیات-نظری-و-پیشینه-تحقیق-سنجش-ارزیابی-عملکرد-(فصل-2)


دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق سنجش ارزیابی عملکرد(فصل دوم) در 51 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری و پیشینه پژوهش:
مقدمه
ارزيابی عملكرد، به مجموعه اقدامات و فعاليت هايی اطلاق می‌گردد كه به منظور افزايش سطح استفاده بهينه از امكانات و منابع در جهت دستيابی به هدفها و شيوه‌ای اقتصادی توام با كارايی و اثر بخشی صورت مي‌گيرد.
اگر سابقه ارزیابی عملکرد را مورد کاوش قرار دهیم باید به تاریخ زندگی بشر برگردیم درست زمانی که افراد کار کردن به صورت گروهی را آغاز کردند. شیوه ارزیابی در آن زمان بر اساس قضاوت های ذهنی و شخصی مسئول گروه بوده است. به همین ترتیب شیوه ارزیابی عملکرد و اهدافی را که دنبال می کند در دوره های مختلف مدیریت (کلاسیک، نئوکلاسیک....) و همچنین در کشورهای مختلف بصورت گوناگون اجرا شده است.
ارزيابی عملكرد سالهای متمادی است كه در بخش دولتی در اغلب كشورهای جهان پيشرفته و تعدادی از كشورهای در حال توسعه مرسوم گرديده است. در اين كشورها تصويب قوانين خاص ارزيابي عملكرد جزء الزامات محسوب مي‌شود.گذشته از پايگاه قانوني ارزيابي عملكرد در كشورها و صرف نظر از حد و مرزی كه بابت آن در نظر گرفته می‌شود ضرورت ارزيابی اعمال و تصميمات مديران و عملكرد دستگاهها در شرايطی كه به دليل محدوديت امكانات، خواست ها و تقاضاهای در حال افزايش اقتصادی و اجتماعی از سوی آحاد مختلف جامعه در برابر دولت ها قرار دارد. شرط پاسخگويی به نيازهای مطرح شده و دستيابی به هدفهای پيشرفت و توسعه و برقراري نوعی تعادل بين تقاضا و استفاده از منابع جامعه از طريق ارزيابی و نظارت مستمر و جامع قلمداد می‌گردد.
ارزیابی عملکرد فرایند سنجش واندازه گیری و مقایسه میزان و نحوه دستیابی به وضعیت مطلوب با معیارها و نگرش معین در دامنه و حوزه تحت پوشش معین با شاخص های معین با هدف بازنگری اصلاح و بهبودمستمر آن می باشد (دفتر ارزیابی عملکرد مدیریت، 1380)

تعاريف ارزیابی عملکرد
کنترل بطور عام و ارزیابی عملکرد به طور خاص از مهمترین روش های اجرایی اعمال مدیریت اثر بخش است. لازمه کنترل موثر سنجش و ارزیابی است. بر اساس ضرب المثل معروف مدیریتی ((هر آنچه که قابل سنجش نباشد قابل کنترل نخواهد بود)) می توان گفت که هر آنچه قابل کنترل نباشد مدیریت پذیر نخواهد بود. علاوه بر تغییر سیستم ارزیابی عملکرد از مهم ترین اقدامات مدیریتی جهت ایجاد تحول در سازمان تلقی می شود. از این رو امروزه هم در بعد نظری و نیز از بعد عملی مقوله ارزیابی عملکرد مخصوصاً درسطح سازمانی مورد توجه صاحبنظران و مدیران واقع شده است (محمد حسن قلیزاده، 1389)
ارزيابي عملكرد به مجموعه اقدامات و اطلاعاتی اطلاق می گردد كه به منظو افزايش سطح استفاده بهينه از امكانات و منابع در جهت دستيابی به هدف ها به شيوه ای اقتصادی توأم با كارايی و اثر بخشی صورت مي‌گيرد، بطوريكه، ارزيابی عملكرد در بعد “نحوه استفاده از منابع” اساساً در قالب شاخص های كارايی بيان می‌شود. اگر در ساده ترين تعريف نسبت داده به ستاده را كارايی بدانيم، نظام ارزيابي در واقع ميزان كارايی تصميمات مديريت در خصوص استفاده از منابع و امكانات را مورد سنجش قرار می‌دهد كه عمده‌ترين شاخص آن صرفه اقتصادی يا بهينه بودن فعاليت‌ها می‌باشد. از سوی ديگر ارزيابی عملكرد در “بعد سازمانی” معمولاً متعارف اثر بخشی فعاليت‌ها است. منظور از اثر بخشی، میزان دستيابی به اهداف و برنامه‌ها با ويژگی كارا بودن فعاليت‌ها و عمليات است (رمضان زاده،1390)
نیلی وهمکارانش (1995)بیان کرده اند که اندازه گیری عملکرد مبحثی است که در مورد آن بحث زیادی صورت گرفته است اما کمتر تعریفی از آن ارائه شده است .از این رو آنها اندازه گیری عملکرد را فرآیند کمی سازی فعالیت تشریح می کنند (آریا،1381). با این تفاسیر می توان اندازه گیری عملکرد را این چنین تعریف کرد:
((اندازه گیری عملکرد فرآیندی است که فعالیتهای سازمان را بگونه ای اندازه گیری می کند تا سازمان در سایه بهبود فعالیتها هزینه ها را کاهش داده ونحوه انجام عملیات در سازمان را بهبود بخشد همچنین از ماموریت سازمان پشتیبانی نماید.))
با این تعریف باید فعالیتهایی را در سازمان یافت که: 1- قابل درک باشند.2- بتوان آنها را مورد پایش قرار داد.3- به نوعی قابل اندازه گیری باشند.
این فعالیتها اساس عملکرد سازمان است و عملکرد سازمان را مشخص می کند. صاحب نظران مدیریت معتقدند سیستم های ارزیابی عملکرد بایدبه طور ادواری مورد بازنگری قرار گیرند که این امر ناشی از تغییر ارزش های محوری هدایت کننده سیستم های ارزیابی عملکرد است. از این رو نظام ارزیابی باید متناسب با رشد و توسعه سازمانها باشد و توسعه تکنولوژی ساختار رقابت داخلی و جهانی مزیت کیفیت جایگاه سازمان و کالا و خدمات ارائه شده و.....را در ارزیابی عملکرد مورد توجه قرار دهند (برازنده جدی،1385)

پیشینه پژوهش
 - تحقیقی توسط ابراهیمی (1384):این تحقیق تحت عنوان 'بررسی رابطه همراستایی مدیریت استراتژیک سیستم های اطلاعاتی با کارت امتیازی متوازن و عملکرد سیستم های اطلاعاتی' با تاکید بر این مساله که تدوین استراتژی سیستم های اطلاعاتی بر اساس نتایج عملکرد سیستم های اطلاعاتی باعث می شود که استراتژی ها همواره بروز باشند، رابطه همراستایی مدیریت استراتژیک سیستم های اطلاعاتی با کارت امتیازی متوازن و عملکرد سیستم های اطلاعاتی را ضروری می داند. از نتایج وی می توان دریافت که افزایش(کاهش) همراستایی مدیریت استراتژیک سیستم های اطلاعاتی با کارت امتیازی متوازن باعث افزایش(کاهش) عملکرد سیستم های اطلاعاتی می شود.
 - تحقیقی توسط دکترعلی دیواندری استادیاردانشگاه تهران.دکترمحمد ابراهیم پورزرندی استادیار دانشگاه تهران انجام گردید: نتیجه مدل کارت امتیازی متوازن بانک ها را با توجه به اهداف و استراتژی های آن در چهار بعد مالی، مشتری، فرآیندهای داخلی و رشد و یادگیری کارکنان مورد ارزیابی قرار می دهد و مدیران بانک با ملاحظه این نتایج به راحتی می توانند تصمیمات صحیحی را اتخاذ کنند و با اطمینان برای استراتژی ها و اهداف بلند مدت خود برنامه ریزی کنند.
 - میر فخرالدینی وامیری(1389): در مقاله خود با عنوان ارائه راهکارهای ارتقای خدمات الکترونیکی بانکها با رویکرد(BSC) بانکهای استان فارس رامورد ارزیابی عملکرد قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که اهمیت مناظر در این بانک ها به ترتیب عبارت است از منظر مالی، مشتری، رشد و یادگیری و فرآیندهای داخلی و در نهایت پیشنهاد دادند که به منظور نیل به هدف مشتری محوری بر پایه مزیت رقابتی .باید مدیران و سرپرستان را به طور کامل با وظایف خود آشنا نمود و آموزش هایی برای کارکنان در قالب دوره های ضمن خدمت برگزار نمود.

فهرست مطالب
2-1-1- مقدمه  
2-1-2- تعاریف ارزیابی عملکرد  
2-1-3- تاريخچه ارزيابي عملكرد   
2-1-3-1- ارزيابي عملكرد در ايران   
2-1-4- ديدگاههاي سنتي و نوين در ارزيابي عملكرد    
2-1-5- سیستمهای  ارزیابی عملکرد سنتی و نوین  
2-1-5-1- سیستمهای سنتی ارزیابی عملکرد    
2-1-5-1-1- سیستم اندازه گیری حسابداری   
2-1-5-1-2- روش ABC    
     2-1-5-1-3- روش ارزش افزوده اقتصادی    
     2-1-5-1-4- روشهای ارزیابی عملکرد افراد    
     2-1-5-2- سیستمهای نوین ارزیابی عملکرد  
     2-1-5-2-1- نظام مدیریت کیفیت ایزو   
     2-1-5-2-2- نظام مدیریت بر مبنای هدف  
2-1-5-2-3- نظام مدیریت کیفیت جامع  
2-1-5-2-4- روش بالدریج  
2-1-5-2-5- نظام مدیریت هوشین  
2-1-5-2-6- مدل تعالی سازمانی اروپا  
پیشینه تحقیق
2-3-1- کاربرد کارت امتیازی متوازن در بانک ها
2-3-2- آشنایی با بانک ملت استان گیلان(صف وستاد)   
2-3-3-رسالت و خط مشی بانک ملت استان گیلان   
2-3-4- رسالت بانک ملت  
2-3-5-  چشم انداز- ارزشها  
2-3-6- نقاط قوت و نقاط ضعف   
2-3-7-  فرصتها و تهدیدها   
2-3-8- ذی نفعان     
2-3-8 - پژوهش های داخلی  
2-3-9-  تحقیقات خارجی
منابع


 پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک بزنید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.

دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: ادبیات نظری و پیشینه تحقیق سنجش ارزیابی عملکرد (فصل 2) دانلود مباني نظري تعاریف ارزیابی عملکرد مباني نظري تاریخچه ارزيابي عملكرد مباني نظري مدیریت ديدگاههاي در ارزيابي عملكرد چارچوب نظري روشهای ارزیابی عملکرد پيشينه نظري سیستمهای ارزیابی عملکرد

مطالب مرتبط

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق سنجش ارزیابی عملکرد (فصل 2)


ادبیات نظری و پیشینه تحقیقاتی تعاریف و مفاهیم سیاست های ارزیابی عملکرد

ادبیات نظری و سوابق تحقیق تعاریف و مفاهیم خود نظم بخشی (فصل دوم)

دانلود پرسشنامه ی ترس از تصویر بدن(BICI)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مذهب و معنویت (فصل دوم پایان نامه)

عوامل موثر در پیشرفت و مهارت عامل انسانی در بخش خودرو سازی

دانلود طرح توجیهی تولید روغن سبوس برنج

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مفهوم عقل(فصل 2)

دانلود پرسشنامه احتياط (ميزان محتاط بودن)

دانلود مقاله شناسایی فرصت ها و چالش های بازار محصولات ارگانیک در ایران

تحقیق پایگاه داده پیشرفته