تحقیق بررسی تحلیل گونه بندی شبکه های ترافیکی بر اساس قابلیت های ساختاری معابر و کاربری های همجوار,پايان نامه‌ رشته ی برنامه ریزی شهری,پارامترهای اندازه گیری مشخصات شبکه معابر,تحقیق نقش شبکه معابر در تولید و جذب سفر,پروژه مدلسازی حمل و نقل و کاربر

همانطور که در ادامه مشخصات فایل تحقیق بررسی تحلیل گونه بندی شبکه های ترافیکی بر اساس قابلیت های ساختاری معابر و کاربری های همجوار را مشاهده می کنید می توانید در صورت تمایل نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
تحقیق بررسی تحلیل گونه بندی شبکه های ترافیکی بر اساس قابلیت های ساختاری معابر و کاربری های همجوار

تحقیق-بررسی-تحلیل-گونه-بندی-شبکه-های-ترافیکی-بر-اساس-قابلیت-های-ساختاری-معابر-و-کاربری-های-همجوار

دانلود پایان نامه با موضوع بررسی تحلیل گونه بندی شبکه های ترافیکی بر اساس قابلیت های ساختاری معابر و کاربری های همجوار،
در قالب Word و 185 صفحه و قابل ویرایش.

========================================================
تمامی فایل های سیستم، توسط کاربران آن آپلود می شود. اگر در فایلی تخلفی مشاهده کردید و یا مالک پروژه ای بودید که از وجود آن در سایت رضایت نداشتید با ما تماس بگیرید، در اسرع وقت به گزارش شما رسیدگی می شود.
neginfile.ir@gmail.com                       info@neginfile.ir
========================================================


تمامی فایلهای موجود در سایت صرفا برای راهنمایی و کمک به دانشجویان و محققین عزیز می باشد و هدف ما در سايت نگين فايل کمک به دانشجويان و دانش پژوهان عزيز براي بالا بردن سطح بار علمي آنها مي باشد.


قسمتهایی کوتاه از متن:

چکیده
ریخت شناسی(مورفولوژی) شهری، را می توان، دانش شناخت شکل و مطالعه ساختار شهر به عنوان سکونت گاه انسان دانست. این دانش کمک می کند تا سلسله مراتب تغییرات شهری مشخص شود. با توجه به اینکه محیط فیزیکی، زمینه ساز رفتارها و تحولات اجتماعی –اقتصادی بعدی است، شناخت تغییرات فیزیکی برای پیش بینی تغییرات آتی ضروری است. از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده مورفولوژی شهرها، ساختار شبکه معابر و کاربری زمین می باشد. مطالعه ساختار شبکه معابر به منظور شناسایی توان و قابلیت های آن در ارتباط با کاربری زمین و عوامل ترافیکی می تواند گزینه های سودمندی را دراختیار تصمیم سازان قرار دهد.  این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین قابلیت های ساختاری معابر و کاربری زمین در حدفاصل محور معالی آباد و شهرک گلستان(منطقه 6 شیراز) انجام شده است. نتایج پژوهش حاکی از آن است که  هر بخش از شبکه شهری به لحاظ ساختاری از توانایی ها و قابلیت های به خصوصی برخوردار است که بایستی در مدیریت عرضه و تقاضای زیرساخت ها  و خدمات ترافیکی مورد توجه قرار گیرد؛ همچنین اگر کاربری های شهری، متناسب با ظرفیت شبکه توزیع شوند، سازمان فضایی شهر به حداکثرکارایی رسیده و شکل گیری مطلوب تری خواهد داشت.

مقدمه
ریخت شناسی(مورفولوژی) شهری ، را می توان، دانش شناخت شکل و مطالعه ساختار شهر به عنوان سکونت گاه انسان دانست. این دانش کمک می کند تا سلسله مراتب تغییرات شهری مشخص شود. با توجه به اینکه محیط فیزیکی، زمینه ساز رفتارها و تحولات اجتماعی –اقتصادی بعدی است، شناخت تغییرات فیزیکی برای پیش بینی تغییرات آتی ضروری است(سلطانی،24:1390). از اين رو مورفولوژي شهرها در نواحي مختلف دنيا زاييده، محيط جغرافيايي، شرايط فرهنگي وفن آوری است. در واقع مورفولوژي شهري از عوامل طبيعي و فرهنگي توام شكل مي گيرد كه در اين بين، نقش شبكه معابر در شكل دهي مورفولوژي شهرها با توجه به قدرت عوامل طبيعي و انساني، كاملامشهود و مثال زدني است؛ يعني هم چنان كه شبكه معابر در شكل دهي و ساخت مورفولوژي شهرها تاثير دارد،گاهي اوقات اين مورفولوژي شهري است كه با كمك عوامل و عناصر طبيعي نحوه شكل گيري مسيرها و معابر و خصوصا دسترسي ها را تعيين می کند. از طرف دیگر، در آنالیز ریخت شناسی شهری یکی از عوامل تاثیرگذار، کاربری زمین است. در واقع ساختار شبکه معابر و کاربری زمین، فرم دهندگان مرتبط شکل شهر هستند.  (Levinson,2006) .اسمایلز ، جغرافی دان انگلیسی،(1955)، چشم اندازهای شهری را متاثر از سه عامل ساختار شبکه معابر، کاربری زمین و سبک معماری می داند و از نظر وی دو عامل ساختار شبکه معابر و کاربری زمین، بیشترین تاثیر را در شکل گیری مورفولوژی شهری، دارا هستند.
مطالعه ساختار شبکه شهری به منظور شناسایی توان و قابلیت های آن در ارتباط با کاربری زمین و عوامل ترافیکی می تواند گزینه های سودمندی را دراختیار تصمیم سازان قرار دهد. مطالعه سازمان فضایی شهر شامل سه محور اساسی است:  (Forester,1968)
الف) مطالعه پخشایش سطوح کاربری و نحوه توزیع کاربری ها در مقیاس های مختلف فضایی و عملکردی؛
ب) مطالعه ویژگی های فیزیکی و درونی شبکه شهری؛
ج) مطالعه ارتباط متقابل شبکه و کاربری ها.
در مطالعات شهری بررسی هر سه محور فوق، به منظور دست یابی به طرح توسعه کالبدی مناسب، ضروری می نماید و از این رو تا کنون، روش های گوناگونی برای مطالعه هر یک و همچنین تجزیه و تحلیل تعاملات بین آن ها ارائه شده است.

فهرست مطالب:
فصل اول: مقدمه
1-1-کلیات    2
1-2- طرح مسئله و ضرورت تحقیق    3
1-3- اهداف تحقیق    5
1-4- سوالات تحقیق    5
1-5-فرضیات تحقیق    6
1-6-پیشینه تحقیق    6
1-6-1-    مطالعات خارجی    6
1-6-2-    مطالعات داخلی    13
1-7-    روش تحقیق    19
1-8-    مراحل تحقیق    22
فصل دوم: مبانی نظری
2-1-  مورفولوژی شهری    23
2-1-1- مکتب مورفولوژی شهری انگلیسی    23
2-1-2-  مکتب مورفولوژی شهری ایتالیایی    24
2-1-3- مکتب مورفولوژی شهری فرانسوی    24
2-2- فرم (شکل) شهر    26
2-3- سیستم حمل و نقل    27
2-3-1- سیستم های شبکه ارتباطی    27
2-3-2-  تیپولوژی شبکه معابر    31
2-3-2-1- تیپولوژی ABCD    32
2-3-2-2-  خیابان ها و الگوها    36
2-3-3- پارامترهای اندازه گیری مشخصات شبکه معابر    36
2-3-5-    سلسله مراتب شبکه معابر    46
2-3-6-    کنترل های طراحی    57
2-3-7-    نقش شبکه معابر در تولید و جذب سفر    57
2-4-کاربری زمین    58
2-4-1-  نقش کاربری در تولید و جذب سفر    58
2-5-ارتباط کاربری زمین و حمل و نقل    62
2-5-1- مدلسازی حمل و نقل و کاربری زمین    67
2-6-    تجارب جهانی    71
2-6-1-    کشور هلند    71
2-6-2-    ایالت کالیفرنیا    71
2-6-3-    ایالت نیوجرسی    72
2-6-4-    سئول    72
2-7-    تدوین چارچوب نظری    72
2-8-جمع بندی    39
فصل سوم: معرفی بستر مطالعاتی و روش شناسی تحقیق
3-1- معرفی بستر مطالعاتی    77
3-1-1-  معرفی شهر شیراز    77
3-1-2-  معرفي اجمالي منطقه 6 شهرداري شيراز    85
3-1-3-   محدوده مورد مطالعه    92
3-2- روش شناسی تحقیق    95
3-2-1- تجزیه و تحلیل شبکه معابر    95
3-2-2-  تجزیه و تحلیل کاربری زمین    103
3-2-3-  تجزیه و تحلیل رابطه بین شاخص های ساختاری معابر و کاربری زمین    103
3-3- جمع بندی    72
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل
4-1- تجزیه و تحلیل شبکه معابر    110
4-1-1- پارامترهای تحلیل فضایی    112
4-1-2- گونه بندی معابر بر اساس قابلیت ساختاری    118
4-1-3- گونه بندی معابر بر اساس حجم ترافیک    120
4-1-4- تحلیل گونه بندی معابر بر اساس حجم ترافیک و قابلیت ساختاری    122
4-1-5-تحلیل ساختار شبکه معابر در محدوده مورد مطالعه بر اساس الگوی
پیشنهادی مارشال    126
4-1-7- تحلیل سلسله مراتب شبکه معابر در محدوده مورد مطالعه    131
4-2- تحلیل کاربری زمین    133
4-3- همبستگی بین تراکم مکانی کاربریها و شاخص های ساختاری معابر    140
4-4-  تحلیل تاثیر پذیری حجم ترافیک    142
4-5- مدلسازی رگرسیون    144
4-6- تفاوت میان حجم واقعی و حجم پیش بینی شده برای شبکه معابر    145
4-7- جمع بندی    112
فصل پنجم: جمع بندی و ارائه پیشنهادات
5-1- جمع بندی    151
5-2- پاسخ به سوالات و فرضیات پژوهش    155
5-3- پیشنهادات و سیاستگذاری    157
5-4- پیشنهادات برای پژوهشهای آتی    158
منابع و مأخذ
منابع فارسی     159
منابع انگلیسی



پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک و یا در تلگرام عنوان بفرمایید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.
دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: تحقیق بررسی تحلیل گونه بندی شبکه های ترافیکی بر اساس قابلیت های ساختاری معابر و کاربری های همجوار پايان نامه‌ رشته ی برنامه ریزی شهری پارامترهای اندازه گیری مشخصات شبکه معابر تحقیق نقش شبکه معابر در تولید و جذب سفر پروژه مدلسازی حمل و نقل و کاربر

مطالب مرتبط

تحقیق بررسی تحلیل گونه بندی شبکه های ترافیکی بر اساس قابلیت های ساختاری معابر و کاربری های همجوار


جزوه نمونه سوالات طبقه بندی شده امتحانات نهایی ریاضی سوم انسانی

مقايسه سلامت رواني دانشجويان دانشكده علوم تربيتي و روانشناسي با دانشجويان دانشكده علوم پايه

عوامل موثر در پیشرفت و مهارت عامل انسانی در بخش خودرو سازی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعاریف و مفاهیم کسب و کار الکترونیک (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سلامت عمومی فردی(فصل دوم)

ادبیات نظری و پیشینه پژوهش فرسودگی شغلی معلمان(فصل دوم پایان نامه)

ادبیات نظری و پیشینه پژوهش ماهیت خانواده و انتظارات والدین

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت های حرکتی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پزوهشی محافظه کاری سود و محافظه کاری ترازنامه ای(فصل دوم)

دانلود پاورپوینت ضوابط و استانداردهاي معماری طراحی ترمینال مسافربری