دانلود مبانی نظری تحقیق پیشینه تحقیق مفاهیم و ابعاد خلاقیت کارکنان (فصل دوم),دانلود مباني نظري خلاقیت و نوآوری در سازمان pdf,مدیریت خلاقیت و نوآوری در سازمان,خلاقیت و نوآوری در سازمان و مدیریت آموزشی,مباني نظري اهمیت خلاقیت و نوآوری در سازمان,پي,,,

همانطور که در ادامه مشخصات فایل مبانی نظری تحقیق پیشینه تحقیق مفاهیم و ابعاد خلاقیت کارکنان (فصل دوم) را مشاهده می کنید می توانید در صورت تمایل نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
مبانی نظری تحقیق پیشینه تحقیق مفاهیم و ابعاد خلاقیت کارکنان (فصل دوم)

مبانی-نظری-تحقیق-پیشینه-تحقیق-مفاهیم-و-ابعاد-خلاقیت-کارکنان-(فصل-دوم)

دانلود مبانی نظری تحقیق پیشینه تحقیق مفاهیم و ابعاد خلاقیت کارکنان (فصل دوم) در 55 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتهایی از مبانی نظری:

خلاقیت کارکنان و ضرورت خلاقيت
       خلاقيت در سراسر تاريخ بشر حائز اهميت بسياري بوده ولي امروزه دلايل اهميت آن به طور قابل ملاحظه اي متفاوت از گذشته است. درگذشته خلاقيت دانشي جامع به شمار نمي رفت بلكه اساسا' با تلاش و رياضت افراد خلاق و سرانجام به صورت نوعي الهام و به گونه اي تصادفي به نتيجه نهايي مي رسيد. تقريبا' از50 سال گذشته تا به امروز خلاقيت از حالت تصادفي خارج شده است و افراد مي توانند به گونه اي سنجيده و روشمند به خلق ابداعات، اختراعات و اكتشافات نايل آيند. به عبارت ديگر خلاقيت طي نيم قرن گذشته به صورت يك رشته علمي گسترده درآمده و آموزش پژوهشي و توسعه در مقياسي وسيع در آن رو به گسترش بوده است.       تغييرات پرشتاب در زمينه هاي اقتصادي، اجتماعي، فني و فناورانه و ... از راههايي كه خود نتيجه خلاقيت و نوآوريهاي اين عصر است و از سويي برخورد با چنين تحولاتي، خود مستلزم خلاقيت و نوآوري است؛ به همين دليل امروزه خلاقيت نه صرفا' يك دانش تجملي، يك نياز يا يك ضرورت بلكه براي تمامي جوامع بشري شرط بقاست.
     امروزه بيش از 90درصد دانشمندان تاريخ زنده اند چرا كه مخترعاني در زمره اديسون كم نيستند و در نتيجه دستاوردهاي علمي، اختراعات و اكتشافات اين دانشمندا ، حجم عظيمي از اطلاعات و دانشهاي كشف و انباشت شده در زمينه هاي علمي، فني و فناورانه و ...، چنان رو به فزوني است كه يادگيري بر پايه نظام آموزشي امروز -كه اصولا'بر پايه محفوظات است- بسيار مشكل بلكه غيرممكن است. به عبارت ديگر، دانش كارشناسي حاصل از يك دوره ي آموزش دانشگاهي و حتي پايين تر، كه روزي تا پايان عمر براي فرد كفايت مي كرد، امروزه چند صباحي بيش نخواهد پاييد و ‹‹ زگهواره تا گور دانش بجوي ›› ديگر نه تنها يك فضيلت بلكه شرط بقاست. بنا بر اين آن چه مورد نياز است نه انباشت اطلاعاتي –كه به سرعت منسوخ مي شود- نيست بلكه يادگيري و نحوه ي يادگيري است. از آنجا كه پيش بيني آنچه حتي درآينده نزديك مورد نياز است امكان پذير نيست، كسب توانايي حل مسائلي كه از ماهيت آن بي خبريم، ضرورت مي يابد و اين همان خلاقيت و حل خلاق مسائل است.  با توجه به اين وضعيت، خلاقيت در سراسر جهان اهميت شايسته اي يافته و دانش پژوهان بسياري از كشورها  به شيوه هاي مختلف و در زمينه هاي متعدد، روش ها و فرايند خلاقيت و حل خلاق مسائل را  فرا مي گيرند. به عبارت ديگر، خلاقيت اكنون در مسير فراگير شدن است. ( قاسم زاده، 1375 )


 تعريف خلاقيت
       نظريه پردازان مدت هاي طولاني تصور مي كردند كه خلاقيت فرايندي ارثي و ذاتي است و چنين مي نمود كه جهان در سطح كلي فقط بايد آن تعداد محدود هنرمندان خلاق، دانشمندان و افراد بااستعداد را پرورش دهد و دربرابر ديگر افراد كه عاري از استعداد، تلقي مي شدند، مسئوليتي ندارد. اگر خلاقيت را ذاتي بدانيم از بسياري جهات با عقيده كساني كه هوش و يا حتي شكل گيري شخصيت را ذاتي مي دانند توافق كامل خواهيم داشت. درحالي كه امروزه اساس روانشناسي به ما اجازه مي دهد بر اين عقيده باشيم كه فرايند خلاقيت ذاتي نبوده بلكه مي تواند آموزش داده شود. پس در اين روال، جريان خلاقيت، جرياني ساخته شده از قبل نبوده  بلكه روندي قابل تغيير است. ( مفيدي،1371)
      از خلاقيت تعاريف متعددي به عمل آمده است. در فرهنگ هاي لغت فارسي، خلاقيت به معناي آفريدن، به وجود آوردن و توانايي تركيب ايده يا آفرينش به كار رفته است.
خلاقيت عبارت است از بكارگيري توانايي هاي ذهني براي ايجاد يك فكر يا مفهوم جديد ( رضائيان،1374، 3 )
الواني (1379) معتقد است ‹‹خلاقيت به معناي توليد يك انديشه و فكر جديد است يا به عبارت ديگر خلاقيت  اشاره به قدرت ايجاد انديشه هاي نو دارد.››


قسمتی از پیشینه تحقیق:
حميدرضا بيات (1375) تأثير فرهنگ سازماني بر روي خلاقيت سازماني را سنجيده كه با توجه به يافته هاي اين تحقيق در سطح سازمانهاي دولتي استان زنجان و با درنظرگرفتن اينكه هرمقدار فرهنگ سازماني به فرهنگ مشاركتي نزديك تر باشد خلاقيت آن سازمان بالاتر است، پيشنهاداتي جهت كسب خلاقيت سازماني بالاتر ارائه شده است كه اين پيشنهادات جهت دستيابي به فرهنگ مشاركتي و افزايش خلاقيت عنوان شده است. ( بيات ، 1375)
-اميدي، حميدي و صفري در پژوهشي كه به منظور بررسي ارتباط بين ساختارهاي سازماني و خلاقيت به انجام رسيد، مهم ترين عوامل مرتبط به كاهش خلاقيت مديران ستادي سازمان تربيت بدني، تمركز بر تصميم گيري شخصي بجاي مشاركت در تصميم گيري و عدم تناسب بين شغل با رشته ي تحصيلي و سطح تحصيلات است.  ( اميدي، حميدي، صفري، 1386)


فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
خلاقیت کارکنان
ضرورت خلاقيت :
1-2-3- تعريف خلاقيت:
1-2-4- تفاوت خلاقيت و نوآوري:
1-2-5- عناصر خلاقيت:
1-2-6- فرآيند خلاقيت:
1-2-7- الگوي فرآيند خلاقيت:
 1-2-8- ويژگي هاي افراد خلاق:
1-2-9- تكنيك هاي خلاقيت:      
1-2-9-1- تكنيك طوفان ذهني (بارش افكار):
 1-2-9-1-1- قوانين بارش افكار:
1-2-9-1-2- تفاوت هاي طوفان ذهني فردي و گروهي:
1-2-9-2- تكنيك چرا؟
1-2-9-3-تكنيك توهم خلاق:
 2-9-4- تكنيك شش كلاه فكري:
1-2-9-4-1-اهداف اصلي تكنيك شش كلاه فكري:
1-2-9-4-2-معاني هريك از سمبل ها (كلاه هاي فكري):
 1-2-9-5- تكنيك پي .ام .آي (P.M.I):
 1-2-9-6- تكنيكDOIT:
1-2-9-7- تكنيك شكوفه ي نيلوفر آبي:
  1-2-9-8- تكنيك اسكمپر:
1-2-9-9-تكنيك درهم شكستن مفروضات:
1-2-9-10-تكنيك دلفي:
1-2-9-10-1-چه موقع از فن دلفي استفاده مي شود؟
1-2-9-11- تكنيك استخوان ماهي (علت و معلول):
1-2-9-12- تكنيك گروه اسمي:
1-2-9-12-1-چه موقع ازتكنيك گروه اسمي استفاده مي شود؟
2-9-13- تكنيك سينكتيكس:
1-2-10- موانع خلاقيت:
 1-2-11- محيط خلاق:
1-2-12- نقش مدير در خلاقيت كاركنان:
1-2-13- نقش وراثت در خلاقيت:
1-2-14-چند ديدگاه درباره خلاقيت:
1-2-15- ماهيت شغل:
تحقيقات انجام شده داخلي و خارجي:
منابع و مأخذ



پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک و یا در تلگرام عنوان بفرمایید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.
دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: دانلود مبانی نظری تحقیق پیشینه تحقیق مفاهیم و ابعاد خلاقیت کارکنان (فصل دوم) دانلود مباني نظري خلاقیت و نوآوری در سازمان pdf مدیریت خلاقیت و نوآوری در سازمان خلاقیت و نوآوری در سازمان و مدیریت آموزشی مباني نظري اهمیت خلاقیت و نوآوری در سازمان پي

مطالب مرتبط

مبانی نظری تحقیق پیشینه تحقیق مفاهیم و ابعاد خلاقیت کارکنان (فصل دوم)


مبانی نظری و پیشینه پژوهش ابعاد سرشت و منش در شخصیت (فصل دوم)

تناسب جنسی در زناشویی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدلها و ابعاد ارزش ویژه برند (فصل دوم)

مبانی نظری و سوابق پژوهشی تعاریف و مفاهیم تعهدسازمانی و هوش هیجانی (فصل دوم)

بررسی رابطه بین تولید ناب و عملکرد بازرگانی شرکت های تولیدی

دانلود پرسشنامه هوش معنوی کینگ SISRI 2008

ادبیات تحقیق و پیشینه پژوهش مقابله با استرس و اضطراب (فصل 2)

مقدمه ای بر بازار و عملکردهای آن

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق الگوهای ارتباطی خانواده و والدین

دانلود پرسشنامه پذیرش و عمل– نسخه دوم (AAQ-II)