دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق روش يادگيري در حد تسلط (فصل دوم),یادگیری در حد تسلط بلوم,نظریه یادگیری در حد تسلط,الگوی تدریس یادگیری در حد تسلط,مقاله,یادگیری در حد تسلط,تأثیر الگوی یادگیری در حد تسلط,آموزش برای یادگیری در حد تسلط,پاورپوینت و,,,

همانطور که در ادامه مشخصات فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق روش يادگيري در حد تسلط (فصل دوم) را مشاهده می کنید می توانید در صورت تمایل نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
مبانی نظری و پیشینه تحقیق روش يادگيري در حد تسلط (فصل دوم)

مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-روش-يادگيري-در-حد-تسلط-(فصل-دوم)

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق روش يادگيري در حد تسلط (فصل دوم) در 18 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری و پیشینه پژوهش:

روش يادگيري در حد تسلط
اين روش ابتدا در مدل يادگيري جان كارول (1963) ارائه شده و بعدها به وسيله بلوم (1968) گسترش يافت. نرخي زيربنايي روش يادگيري در حد تسلط اين است كه اگر شرايط مناسب آموزش مزاحم شوند و زمان كافي در نظر گرفته شود، هم يا تقريباً هم يادگيرندگان مي توانند هم يا تقريباً هم مدل سازي آموزش يك درس بياموزند، يعني برآنها تسلط يابند (بلد)، 1982، ترجمه سين، 1363 با گاسكي ويگلش، 1968.
بر اساس اين نظريه، يادگيري آموزشگاهي مبتني بر زمان است . يعني هر چيز زمان يادگيري بيشتر باشد مقدار يادگيري نيز بيشتر خواهد بود:

مفهوم تسلط
منظور از تسلط مقدار يادگيري واقعي‌ يادگيرانه است. بنابراين، تسلط هم به بازده مطلوب يادگيري و هم به سطح قابل قبولي از عملكرد كه حاكي از توفيق در يادگيري باشد اشاره مي‌كند. معني اين سخن آن است كه يادگيري يا بر يك بازده يادگيري تسلط مي‌يابد در تسلط ‌يابي شكست مي‌خورد. يعني در ريشه . بر حد تسلط در جاي ممكن وجود ندارد.

 مراحل روش يادگيري در حد تسلط
1- تعيين هدف‌هاي آموزشي: مهم هدف‌هاي آموزشي خود را در قالب هدف‌هاي دقيق رفتاري تهيه مي نمايد.
2- تعيين رفتار ورودي و سنجش آغازين: معلم با تحليل هدف ها: اطلاعات و مهارت‌هاي پيش نياز ضرورت براي يادگيري آن را به صورت رفتارهاي ورودي مي‌نويسد بر تهيه سنجش آغازين يا ارزشيابي آغازين مي‌پردازد.
3- تعيين حد تسلط: ارزشيابي تكويني و تراكمي در روش يادگيري در حد تسلط بر نوعي ملاك يا معيار عملكرد نياز دارند كه نشان دهد يادگيرندگان در يادگيري هدف‌هاي آموزشي به حد تسلط رسيده‌اند يا نه.
بلاك (1972) براي تعيين ملاك عملكرد در رسيدن به حد تسلط كمتر است كه اين ملاك بايد داراي ويژگي‌سازيي باشد:
الف- مبتني/ همان تصميم و ارزشي انتخاب هدف‌هاي آموزشي باشد.
ب – معلم بتواند آن را از لحاظ منطقي يا تجربي ؟ ملاك‌ها ترجيح دهد.
پ- وقتي زمان كافي در اختيار يادگيري قرار دارد قابل دستيابي باشد.
اندرسون و بلاك (1977) براي آزمون‌هاي تكويني 85 تا 90 درصد عملكرد درست و براي آزمون‌هاي تراكمي نمره الف ( 17 از 20)‌ را به عنوان ملاك پيشنهاد داده‌اند.
4- تعيين واحدهاي يادگيري: معلم محتواي درس را به ياداشتن ده از فصل‌ها يا بخش‌ها به واحدهاي يادگيري عملكرد اهداف تعدادي هدف آموزشي هستند تقسيم مي كند.
5- اجراي آموزش يادگيري گروهي: معلم واحد‌هاي يادگيري را با داشتن دما از روش‌ها و فنون مختلف به كل افراد كلاس آموزش مي‌دهد.

ایوبی(1377) پژوهشی با عنوان«مقایسه یادگیری های مشارکتی و یادگیری سنتی (متداول) بر پیشرفت تحصیلی و حرمت خود دانش آموزان دختر پایه سوم متوسطه رشته علوم انسانی منطقه ده شهر تهران» انجام داد. این تحقیق بر روی 46 دانش آموز دختر سال سوم دبیرستان صورت گرفت. نتایج بدست آمده حاکی از آن است که یادگیری مشارکتی بیشتر از یادگیری سنتی موجب افزایش پیشرفت تحصیلی می شود. علاوه بر آن یادگیری مشارکتی در مقایسه با یادگیری سنتی موجب افزایش حرمت خود دانش آموزان سه گروه آزمایشی گردیده است.

قسمتی از پیشینه پژوهش
 مبین(1377 )پژوهشی با عنوان «تاثیر روش یادگیری مشارکتی و یادگیری انفرادی بر پیشرفت تحصیلی زبان انگلیسی دانش آموزان پسر سال سوم راهنمایی منطقه آموزش و پرورش بخش انار» از توابع رفسنجان انجام داد که این نتایج به دست آمد. پیشرفت تحصیلی دانش آموزانی که با روش یادگیری مشارکتی به یادگیری پرداخته بودند بیشتر از دانش آموزانی بود که با روش انفرادی به یادگیری پرداخته بودند همچنین در این تحقیق مشخص شد که در پیشرفت تحصیلی در تلفظ انگلیسی بین دو گروه آزمایش و گواه تفاوت معناداری وجود نداشت(اکبری، 1378).


فهرست مطالب به صورت زیر میباشد:
روش يادگيري در حد تسلط:
مفهوم تسلط:
مراحل روش يادگيري در حد تسلط:
محاسن روش تدریس یادگیری در حد تسلط:
محدوديت‌ها:
یادگیری تا حد تسلط (انفرادی)
روش آموزش برای یادگیری
مراحل آموزش برای یادگیری در حد تسلط
نتایج پژوهش ها و و نظرهای موافق و مخالف درباره ی آموزش برای یادگیری در حد تسلط:
روش تدریس یادگری در حد تسلط
مراحل اجرای روش تدریس یادگیری در حد تسلط
مرحله نخست: آماده سازی درس
مرحله دوم: ارئه درس:
مرحله سوم :تمرین منظم:
مرحله چهارم:تمرین هدایت شده
مرحله پنجم:تمرین مستقل
ب: سوابق پژوهشی (پیشینه داخلی و خارجی)
پیشینه تحقیق
تحقیقات انجام شده در داخل کشور
پیشینه خارجی
تحقیقات انجام شده در خارج کشور
منابع فارسی
منابع غیرفارسی


دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق روش يادگيري در حد تسلط (فصل دوم) یادگیری در حد تسلط بلوم نظریه یادگیری در حد تسلط الگوی تدریس یادگیری در حد تسلط مقاله یادگیری در حد تسلط تأثیر الگوی یادگیری در حد تسلط آموزش برای یادگیری در حد تسلط پاورپوینت و

مطالب مرتبط

مبانی نظری و پیشینه تحقیق روش يادگيري در حد تسلط (فصل دوم)


مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و مدل های مدیریت دانش (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و مفاهیم هوش هیجانی و هوش بازاریابی (فصل دوم)

تحقیق بررسی تأثیر التزام عملي به اعتقادات ديني بر کاهش اضطراب

تحقیق چرایی ترک تحصیل دانش آموزان و راههای بازگرداندن آنها در مقطع ابتدایی شهر شیراز

مبانی نظری و سوابق پژوهشی تعاریف و انواع فرهنگهای سازمانی (فصل دوم)

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس و اضطراب

ادبیات نظری تحقیق و سوابق پژوهشی موزه وهنر(فصل دوم پایان نامه)

دانلود پرسشنامه استاندارد رضایت شغلی

مطالعات و رساله معماري طراحی دانشکده پزشکی

سوالات تخصصی فراگیر دستگاههای اجرایی (آموزش و پرورش)