دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک رهبری دانشی (فصل دوم)مقاله نقش رهبری دانش محور در اقدامات مدیریت دانش,استراتژی رهبری با رویکردی دانش محور,اعتباریابی پرسشنامه رهبری دانش,استراتژی فرایندی رهبری با رویکردی دانش محور,بررسی نقش رهبری دانش محور,,,,

همانطور که در ادامه مشخصات فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک رهبری دانشی (فصل دوم) را مشاهده می کنید می توانید در صورت تمایل نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک رهبری دانشی (فصل دوم)

مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-سبک-رهبری-دانشی-(فصل-دوم)

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک رهبری دانشی  (فصل دوم) در 80  صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری و پیشینه پژوهش:


تعاریف و مفاهیم رهبری
اصطلاح رهبری ابتدا به وسیله « هنری فایول  » تحت عنوان جهت دهی یا دستور دهی به عنوان یکی از وظایف پنج گانه مدیریت مطرح شد ، سپس واژه هدایت به عنوان معادل فارسی این عبارت وارد متون مدیریتی گردید و امروزه از واژه رهبری به جای هدایت و جهت دهی استفاده می کنند (برومند و سکاسی ، 1389: 24) .
رهبری پدیده ای پیچیده است و شامل رهبر و خصوصیات وی ، پیروان و ویژگی های آنان و شرایط و موقعیت می باشد . بعضی از پژوهشگران رهبری ، روی شخصیت ، خصوصیات فیزیکی و یا رفتار های رهبری تمرکز دارند ، برخی روی روابط رهبر و پیروان و تعدادی هم روی اینکه چگونه جنبه های مختلف یک موقعیت بر رفتار رهبران تاثیر می گذارد ، توجه دارند (برومند و سکاسی ، 1389: 6).
مفهوم رهبری از ابعاد مختلفی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است بدین صورت که گروهی رهبری را بخشی از وظایف مدیریت می دانند و گروهی دیگر معتقدند رهبری نسبت به مدیریت مفهوم وسیعتری دارد و عبارت است از توانایی ترغیب دیگران به کوشش مشتاقانه جهت هدف های معین . پس رهبری فعالیتی است که مردم را برای تلاش مشتاقانه در جهت کسب اهداف گروهی تحت تاثیر قرار می دهد و برخی نیز به تحت تاثیر قرار دادن دیگران جهت کسب هدف مشترک رهبری می گویند(میر سپاسی ،331:1382).

تعاریف رهبری
برخی از تعاریف رهبری عبارتند از :
۱-فرآیند رهبری با رفتن یک گروه مشخص به دنبال یک فرد مشخص برای تحقق پذیری اهداف مشخص پدید می آید (امیر کبیری ، 487:1385).
۲-رهبری عبارت است از تاثیر گذاری نه قدرت و اقتدار (کاروسلی  ، ترجمه توفیقی ،32:1385).
۳-رهبری استفاده از جبر و زور را شامل نمی شود و مدیری که برای هدایت فعالیت های زیر دستانش به زور متوسل می شود اعمال رهبری نمی کند . یعنی همانطور که در گذشته گفته شد یک مدیر و یا یک سر پرست ممکن است رهبر باشد و یا نباشد . همچنین لازم به یادآوری است که ویژگی های که به رهبر دست داده می شود ممکن است ویژگی هایی باشند که رهبر حقیقتاً از آن ها بر خوردار است یا ممکن است رهبر فقط تصور کند که دارای چنین ویژگی هایی می باشد (مورهد گریفین   ، ترجمه الوانی و معمار زاده ، 1383: 35).
۴-رهبری رابطه ای است که در آن یک شخص ، رهبر ؛ دیگران را از روی میل ، به کار کردن با همدیگر درباره وظایف مربوطه ، وا می دارد تا به آنچه که می خواهد نائل شود (تری  ، 1977: 410).
۵-رهبری ابتکار فعالیت هایی است که منجر به تعیین الگوی سازگار تعامل گروه ، به سوی حل مسائل متقابل گردد (حقیقی و دیگران ، ۱۳۸۴: ۱۲۳ ).
۶-رهبری عبارت است از توانایی ایجاد حالتی در کارکنان که با اعتماد به نفس و علاقه مندی انجام وظیفه نمایند (مشبکی ، 1385: 258).
۷-رهبری عبارت است از عمل تاثیر گذاری بر افراد به طوری که از روی میل و علاقه برای هدف های گروهی تلاش کنند  (هرسی و بلانچارد ، ترجمه فارسی ، 97:1382).
۸-رهبری را فرآیندی گویند که ضمن آن مدیریت سازمانی می کوشد تا با ایجاد انگیزه و ارتباطی موثر انجام سایر وظایف خود را در جهت تحقق اهداف سازمانی تسهیل کند و کارکنان را از روی میل و علاقه به انجام وظایفشان ترغیب کند (الوانی ، 137:1380).
۹-رهبری عبارت است از بکار بردن اختیار و تصمیم گیری (حقیقی و دیگران ،124:1384).
۱۰-رهبری مجموعه فرایند هایی است که سازمان را در موقعیت برتر قرار می دهد یا آن را به نوعی با تغییر شرایط سازگار می کند. رهبری آینده را برای آن ها بوجود می آورد که علی رغم وجود موانع به آن دست یابند (کاتر  ، ترجمه فارسی ، :۲۴۱۳۸۱).
با توجه به تعاریف ذکر شده و دیگر تعاریف های موجود در مورد رهبری می توان چنین نتیجه گیری کرد که همگی توافق دارند که رهبری مستلزم نفوذ کردن و تاثیر گذاردن بر افراد است.

تفاوت رهبری با مدیریت
معمولا ً مدیریت و رهبری را یکی و مانند هم می دانند ؛ در حالی که تصّور ما این است که وجه تمایز مهّمی بین این دو مفهوم وجود دارد . در واقع رهبری مفهومی است وسیعتر از مدیریت . مدیریت نوعی از رهبری است که برای رسیدن به مقاصد سازمان به آن تکیه می کند . بنابر این اختلاف اصلی بین این دو مفهوم در واژه سازمان نهفته است . رهبری زمانی صورت می گیرد که کسی سعی داشته باشد بر رفتار فرد یا گروهی ، بدون در نظر گرفتن علت امر ، تاثیر بگذارد . چه این تاثیر بر هدف های مشخص باشد یا برای هدف های یک دوست . چه با هدف های سازمان هماهنگی داشته باشد چه نداشته باشد(هرسی و بلانچارد  ، ترجمه فارسی ، 1385: 5).
از دراکر  نقل شده است که « رهبران کارهای درست انجام می دهند ، اما مدیران کارها را درست انجام می دهند » به عبارت دیگر ، رهبران با بهره گیری از قابلیت های فردی خود ایده تولید و راه حل ارائه می دهند ، و مدیران راه حل ها را به مرحله اجرا می گذارند . لازم به تاکید است که رهبر فقط ایده دهنده نیست ، بلکه قادر است ایده هایش را به گونه ای بیان کند که برای پیروان جذابیت داشته باشد و موجب حرکت آن ها شود ، بنابراین ، ویژگی و مهارت اصلی رهبری از نوع نرم است . مطالعه رویدادهای تاریخی حکایت از این دارد که رهبران معمولاً در شرایط بسیار سخت توانسته اند در قلب و فکر پیروان نفوذ کنند و بر موانع بزرگ غلبه نمایند . تفاوت دیگر رهبران و مدیران این است که رهبران از سکون و یکنواختی گریزانند و مدام در فکر ایجاد تحول یا انجام متفاوت کار ها هستند . بر عکس مدیران حافظ وضعیت موجودند و کمتر ذهنشان به سوی ایده ها و روش های جدید منحرف می شود (شیرازی ، 1389: 172).


قسمتی از پیشینه پژوهش:
هیفیلد (2007)در مقاله تحت عنوان منابع انسانی به این نتیجه دست یافت که گزارش و آمار ماژول بخش منابع انسانی وحشتناک است و به راحتی قابل تنظیم نیست ویک ابزار عالی برای کم کردن هزینه است .
در تحقیقاتی که توسط نیویورک تایمز (2010) در این مورد صورت گرفته به این نتیجه دست یافتند که سیستم اطلاعات منابع انسانی ، فناوری ، وب ، اینترنت ، تکنولوژی تبدیل کار از منابع انسانی حرفه ای است و افزایش بهره وری استراتژی را موجب می شود .
جان راه (2010) در مقاله ای تحت عنوان سیستم اطلاعات منابع انسانی این سیستم را باعث صرفه جویی 47 % دانسته و نصب و راه اندازی آن را باعث کاهش هزینه های تولید و دولت بیان داشته و عنوان می کند که گزارش های مورد نیاز با سرعت بیشتری به دست خواهد رسید .



فهرست مطالب به صورت زیر میباشد:
سبک رهبری دانشی
تعاریف و مفاهیم رهبری
2-1-2-تعاریف رهبری
2-1-3-تفاوت رهبری با مدیریت
2-1-4- خصوصیات رهبری
2-1-5-انواع رهبری
2-1-5-1-رهبران اجتماعی :
2-1-5-2-رهبران افکار (اندیشه سالاران ) و فیلسوفان :
2-1-5-3-رهبران اداری :
2-1-5-4-رهبران مستقیم :
2-1-5-5-رهبران غیر مستقیم :
2-1-5-6-رهبران هواخواه :
۲-1-5-7-رهبران سیاسی :
2-1-5-8-رهبران علمی :
2-1-5-9-رهبران مردم سالار :
2-1-5-10-رهبران خود کامه :
2-1-5-11-رهبران پدر سالار :
 2-1-5-12-رهبران مذهبی :
2-1-6-وظایف رهبری
1-رهبر به عنوان مجری:
2-رهبر به عنوان برنامه ریز :
3-رهبر به عنوان سیاستگذار :
4-رهبر به عنوان واسط یا داور :
5-رهبر به عنوان متخصص :
6-رهبر به عنوان کنترل کننده روابط داخلی :
7-رهبر به عنوان نماینده خارجی گروه :
8-رهبر به عنوان مسئول تشویقات و تنبیهات :
9-رهبر به عنوان جانشین مسئولیت های فردی :
10-رهبر به عنوان نمونه :
11-رهبر به عنوان علامت گروه :
12- رهبر به عنوان سپر بلا :
13- رهبر به عنوان ایدئولوژیست :
14- رهبر به عنوان شبه پدر :
2-1-7-مهارت های رهبری
2-1-8- نظریه ها و مکاتب رهبری
2-1-8-1-نظریه های خصوصیات فردی یا ویژگی شخصی رهبری
2-1-8-2-تئوری های رفتاری (نگرشی)
2-1-9- تحقیقات رهبری دانشگاه آیووا
2-1-10- مطالعات رهبری در دانشگاه میشیگان
2-1-11- تحقیقات رهبری دانشگاه ایالتی اوهایو
2-1-12-شبکه مدیریت یا شبکه سبک سنج مدیریت
۲-1-13-سبک های رهبری لیکرت
الف) سبک اول (اقتدار گرای مستبدانه):
ب) سبک دوم (اقتدار گرای خیر خواهانه ):
ج) سبک سوم (مشورت جویانه):
د) سبک چهارم (مشارکت جویانه):
۲-1-14-تحقیقات اسکاندیناوی
2-1-15- مطالعات پویایی شناسی گروهی
2-1-16- نظریه های اقتضایی یا موقعیتی
2-1-17- تئوری پیوستار رهبری تاننی
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک رهبری دانشی (فصل دوم)مقاله نقش رهبری دانش محور در اقدامات مدیریت دانش استراتژی رهبری با رویکردی دانش محور اعتباریابی پرسشنامه رهبری دانش استراتژی فرایندی رهبری با رویکردی دانش محور بررسی نقش رهبری دانش محور