دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت زندگی,حقوق کودک ومفهوم پدیده بی سرپرستی (فصل دوم),پيشينه تحقيق مفهوم پديدة بي‌سرپرستي,پيشينه پژوهش نظريه‌هاي مربوط به سلامت روان,فصل دوم پايان نامه نظريه تنهايي اجتماعي,چارچوب نظري رضایت از زندگی,پيشينه نظ,,,

همانطور که در ادامه مشخصات فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت زندگی، حقوق کودک و مفهوم پدیده بی سرپرستی (فصل دوم) را مشاهده می کنید می توانید در صورت تمایل نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت زندگی، حقوق کودک و مفهوم پدیده بی سرپرستی (فصل دوم)

مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-کیفیت-زندگی-حقوق-کودک-و-مفهوم-پدیده-بی-سرپرستی-(فصل-دوم)

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت زندگی،حقوق کودک ومفهوم پدیده بی سرپرستی (فصل دوم) در 74 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از پیشینه پژوهش و مبانی نظری:

  مقدمه
محیطی که فرد در آن متولد شده و زندگی می کند مهمترین نقش را در رفتارهای او در دوران کودکی و عصر جوانی دارد. از آن جایی که کودک مانند دفترچه نقاشی سپیدی می باشد که دست کم در شش سال اول زندگی، همه ی نقاشی ها و رنگ آمیزی ها را ما در آن می کشیم (منظور از ما به طور اخص خانواده است) بنابراین نوع آموزش و پرورش خانواده مهمترین تأثیر را در تشکیل شخصیت اولیه کودک خواهد داشت، البته نباید از یاد برد که کودک پس از این سنین خارج از دایره خانواده، روابطی را در مدرسه با همبازی ها، دوستان و معلمین نیز برقرار می کند و از آنها تأثیر می پذیرد و گاهی بر روی آنها تأثیر می گذارد. بنابراین به طور قاطع نمی توان محیطی را که کودک در آن رشد می کند کاملاً قابل کنترل دانست، البته کنترل بیش از حد کودک هم می تواند آینده ی او را به مخاطره بیندازد. بنابراین بهترین کار این است که کودک با توجه به مقتضیات اجتماعی و تربیتی جامعه‌ای که می خواهد درآن زندگی کند پرورش یابد. (فرجاد، 1371)
خانواده آموزشگاه نخست انسان است، انتقال دهنده ی تمدن ها و فرهنگ هاست. بی شک کودک ارزشها و فضائل اخلاقی و انسانی را از خانواده کسب می کند، در خانواده تکامل و تحول می‌یابد، الگوسازی می کند و در یک جمله می توان این گونه بیان کرد که سلامت و سعادت جامعه در گرو تأمین سلامت یا عدم سلامت خانواده است.

 تاريخچة موضوع در جهان
واژة كيفيت زندگي با وجود دارا بودن تعاريف گوناگون از تاريخچه نسبتاً كوتاهي برخوردار مي‌باشد. اين واژه براي اولين بار در كتاب «اقتصاد رفاه» كه توسط اقتصاددان انگليسي به نام «آرتور سيسيل پيگو » (1959- 1877) در دهة 1920 نوشته شد به كار رفته است، ولي كاربرد گسترده آن مربوط به بعد از دهة 1950 ميلادي مي‌باشد.
در ابتدا كيفيت زندگي بيشتر به شاخص‌هاي مادي نسبت داده مي‌شد و معرف اصلي سنجش آن «توليد ناخالص ملي » بود، ولي به مرور و با توجه به انتقاداتي كه به اين شاخص‌ها وارد شد در اواخر 1950 اين مفهوم توسط فردي به نام «جي. كي. گالبريث » دوباره تعريف شد و علاوه بر توجه به ارزش‌هاي مادي، ارزش‌هاي غيرمادي موجود در حوزه‌هاي محيطي، سياسي و اجتماعي نيز در آن لحاظ گرديد. (State of theart, no. 1, 2003,9)
در حوزه‌هاي پزشكي،‌جنبه‌هاي اجتماعي كيفيت زندگي مرتبط با سلامت در سال 1948 ميلادي و بعد از آن كه «سازمان بهداشت جهاني » سلامت را به عنوان «نه تنها نبود ناتواني و مريضي، بلكه همچنين رفاه اجتماعي، رواني و جسماني» تعريف كرد معرفي شده بود.در سال 1957 ميلادي در ايالت متحده آمريكا، پيمايش سلامت ملي با هدفي فراي مسائل صرفاً مربوط به ناخوشي و ناتواني انجام شد.
از دهة 1960 به بعد، سنجش كيفيت زندگي و ابعاد آن و نيز روابط بين آن‌ها به يك بعد كليدي تبديل شده و بحث جديدي را در رابطه با تحقيق بر روي معرف‌هاي اجتماعي آغاز كرد. در حقيقت، ارزيابي كيفيت زندگي از طريق مجموعه متنوعي از معرف‌هاي اجتماعي با جديت بسياري در دهه‌هاي 1960 و 1970 كه دوره كاميابي و موفقيت‌هاي اقتصادي دور آغاز گرديد. (Smith, 1973)
«يكي از پيشگامان تحقيق بر روي كيفيت زندگي در آمريكا به نام «ريموند بوئه » معرف‌هاي اجتماعي را آمارها، مجموعه‌هاي آماري و تمام شواهدي مي‌داند كه ما را در ارزيابي جايگاهي كه ما و جامعه در آن قرار داريم و ارزيابي مسيري كه بر طبق ارزش‌ها و اهدافمان در آن حركت مي كنيم ياري مي‌رسانند.» (Baver, 1966 : 6)
افزايش تحقيق در رابطه با معرف‌هاي اجتماعي در سال 1970 در حقيقت پاسخي به افزايش تقاضاي جامعه براي كسب اطلاعات جهت حمايت از سياست‌هاي اجتماعي فعال و عملياتي كردن (كمي كردن) كيفيت زندگي در جوامع توسعه يافته مدرن، كمك به نمايان كردن تغييرات اجتماعي و سنجش رفاه بشري بود.در سال‌هاي اخير، تحقيق كيفيت زندگي يا تحقيق در رابطه با معرف‌هاي اجتماعي بيشتر بر روي «كيفيت زندگي جمعي » يا «كيفيت زندگي شهري » متمركز شده است. دو نوع اصلي از تحقيقات در اين حوزه را مي‌توان اينگونه برشمرد :
1)    تحقيقات مرتبط با سنجش كيفيت زندگي گروه‌هاي خاص (بيماران رواني، سالخوردگان و فقرا و ...)
2)    تحقيقات مرتبط با سنجش كيفيت زندگي كل افراد جامعه به منظور ارزيابي نتايج سياست‌هاي معين اجرا شده در جامعه (Eyles& Wilson, 2-3)

قسمتی از پیشینه تحقیق:
در تحقيقاتي كه به مقايسة دو گروه از كودكاني كه در موسسات شبانه‌روزي پرورش يافته‌اند، و كودكاني كه در خانواده‌ها زندگي كرده‌اند، پرداخته‌آند (مثل كوهن، راز، 1967، پاراسكوپولوي و هانت، 1971، راجاراكشيما، 1968) در بسياري از اين تحقيقات نشان داده شده است كه كودكاني كه در خانواده زندگي مي‌كنند در رشد و تحول ذهني و به ويژه در قدرت كلامي برتري دارند، رفتارهاي قالبي كمتري دارند و رفتارهاي آن‌ها بيشتر ناشي از انگيزه‌هاي دروني‌شان است. اين تفاوت‌ها حتي بعد از اين كه كودكان خانواده‌اي به يك مؤسسه شبانه‌روزي انتقال يافته‌اند مشاهده شده است. (ماتجك و  لانگ مير، 1965، شيب دشوتول، 1965 به نقل از علوي، 1375) اما چنانچه اين كودكان در سنين پايين ‌از موسسات شبانه‌روزي خارج گردند و وارد محيط خانواده شوند در اين صورت ممكن است بسياري از ناهنجاري‌هاي رفتاري آنان در زمينه‌هاي مختلف به حد هنجار برسد.


فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
1-2 مقدمه
9    2-2 تاريخچة موضوع در جهان
10    3-2 تاريخچة موضوع کیفیت در ايران
11    4-2 پیمان‌نامه حقوق کودک
13    5-2 اهميت خانواده
14    6-2 كاركردهاي خانواده
16    7-2 اهميت تماس‌هاي فيزيكي
17    8-2 مفهوم پديدة بي‌سرپرستي
18    9-2 علل و انگيزه‌هاي سپردن فرزندان به مراكز شبانه‌روزي
19    10-2 اثرات فقدان والدين
19    10-2 شيوه‌هاي مراقبت و پرورش در سازمان بهزيستي
22    12-2 وظايف دفتر امور شبه خانواده
22    13-2 عوامل افتراق نظام حاكم در خانواده و نظام موجود در مراكز شبانه‌روزي
25    14-2 تأثير شبانه روزي و فقدان‌هاي ناشي از آن
30    15-2 تاريخچه مركز قرنطينه
30    16-2 بهداشت رواني
33    1-16-2 بهداشت رواني در دوره نوجواني
38    17-2 آموزش کیفیت زندگی در سطح فردی
39    1-17-2 ثروت عنصر اصلي كيفيت زندگي نيست
41    2-17-2 واحد كيفيت زندگي در دانشگاه تورنتو
42    18-2 مبانی نظری تحقیق
42    1-18-2 کیفیت زندگی
45    2-18-2 رضایت
47    3-18-2 رضایت از زندگی
48    4-18-2نظريه كنش متقابل
50    5-18-2انتظار
51    6-18-2 نظريه تنهايي اجتماعي
52    7-18-2 نظريه‌هاي مربوط به سلامت روان
54    8-18-2 چند ديدگاه نظري در مورد نوجواني
56    9-18-2 نظریات مربوط به نقش
58    19-2 پيشينة تحقيق در ايران
60    20-2 پيشينة تحقيق در جهان
61    21-2 نقش مددکاری اجتماعی در مرکز قرنطینه
63    22-2 بیان چارچوب نظری پژوهش حاضر
منابع
دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت زندگی حقوق کودک ومفهوم پدیده بی سرپرستی (فصل دوم) پيشينه تحقيق مفهوم پديدة بي‌سرپرستي پيشينه پژوهش نظريه‌هاي مربوط به سلامت روان فصل دوم پايان نامه نظريه تنهايي اجتماعي چارچوب نظري رضایت از زندگی پيشينه نظ

مطالب مرتبط

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت زندگی، حقوق کودک و مفهوم پدیده بی سرپرستی (فصل دوم)


دانلود طرح توجیهی تولید پیچ و مهره فولادی

پاورپوینت موزه مردم شناسي كرد (خانۀ کُرد) در عمارت آصف ديوان

دانلود پرسشنامه احساس تنهايي اجتماعي و عاطفي بزرگسالان (SELSA-S)

تحقیق تاثیرات کتابخوانی بر روند رشد تحصيلي دانش‌آموزان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق محافظه کاری حسابداری و خطر ورشکستگی (فصل دوم)

چارچوب نظری و پژوهش تجربی کم توان هوشی(فصل 2)

تحقیق بررسی صادرات غیرنفتی و اثرات آن بر توسعه اقتصادی ایران

طراحی و پیاده سازی نرم افزار مهمانسرای اداره منابع طبیعی

دانلود پرسشنامه شخصیتی گری - ویلسون (GWPQ)

دانلود طرح توجیهی خشک کردن و بسته بندی سبزیجات