ادبیات نظری تحقیق و پیشینه پژوهشی تعاریف اعتماد و جو سازمانی (فصل دوم),ارتباط جوّ سازمانی و اعتماد سازمانی,ﻣﺸﺎرﻛﺖ ﻣﻴﺰان ﺑﺎ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ اﻋﺘﻤﺎد و ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ ﺟﻮ,تبیین رابطۀ جو سازمانی و اعتماد دوگانه,رابطه جو اخلاقی سازمان با اعتماد سازمانی,بررسي رابطه مي

همانطور که در ادامه مشخصات فایل ادبیات نظری تحقیق و پیشینه پژوهشی تعاریف اعتماد و جو سازمانی (فصل دوم) را مشاهده می کنید می توانید در صورت تمایل نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
ادبیات نظری تحقیق و پیشینه پژوهشی تعاریف اعتماد و جو سازمانی (فصل دوم)

ادبیات-نظری-تحقیق-و-پیشینه-پژوهشی-تعاریف-اعتماد-و-جو-سازمانی-(فصل-دوم)

دانلود ادبیات نظری تحقیق و پیشینه پژوهشی تعاریف اعتماد و جو سازمانی (فصل دوم) در 61 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری:

جو سازمانی

هنگامی که از جو سازمانی صحبت می شود، افراد عادی تصویری از جو زمین را که هم چون هاله ای تمام وجوه زمین را احاطه کرده است به یاد می آورند. گفت و گوهای روزانه در سازمان ها و نهادها، واژه های جو متشنج، جو سموم و.... بارها به کار گرفته می شود ولی کمتر به مفاهیم علمی آن توجه می-شود و روش های شناخت آن نیز کمتر مورد تحقیق قرار می گیرد. از نظر لغوی جو عبارت است از: اطراف و یا آنچه که بر چیز دیگر احاطه دارد.
مفهوم جو یا اقلیم سازمانی در مقیاس با مفهوم آب و هوا و اقلیم  مناطق جغرافیایی کره ی زمین پدید آمده است. در شرایط جغرافیایی، آب و هوا از کنش و واکنش متقابل دو عامل مهم طبیعت پدید می آید:
1.    شرایط جوی نظیر بادها، فشار هوا و بخار و رطوبت.
2.    شرایط زمین شناختی نظیر عرض جغرافیایی، ارتفاع، توپولوژی و جریانات دریایی.
آب و هوای یک منطقه ی خاص همیشه از شرایط جوی و زمینی فوق حاصل می شود به همین ترتیب جو اجتماعی یک سازمان از درآمیزی دو بعد مهم کنش و واکنش های متقابل میان شخصی از سازمان پدید می آید.
تحقیق مربوط به جو سازمان ها، در دهه ی گذشته بسیاری از توجهات را به خود جلب کرده است. تحقیق جو با تحلیل سطحی افراد شروع شد و بر روی یک عبارت روان شناسی مرتبط با جو تأکید داشتند. در این روش همکاران فردی برای نشان دادن جو کاری شان تحقیقاتی را انجام دادند. سپس مفهوم جو سازمانی را نشان دادند که در میان اعضاء بخش سازمانی یا کار تقسیم شدند و از طریق میانگین گرفتن امتیازات فردی جو کاری روان شناسی سنجیده شد. پژوهش ها نشان می دهند که سیاست ها، برنامه های سازمان وضعیت مالی یا ارزش سهام شرکت هیچ کدام سازمان را به محیطی مناسب برای کار کردن تبدیل نمی کند، بلکه آنچه از سازمان یک محیط کار ایده آل و مطلوب می سازد احساس کارکنان نسبت به محیط کار است.
شرایط محیط کار برای ایجاد و رشد احساس کارکنان در سه عامل خلاصه می شود.
•    مدیریت
•    شغل
•    همکاران
جو سازمانی از نحوه ی عملکرد مدیریت خبر می دهد و بر میزان احساس مسئولیت و انجام وظایف و تحقق اهداف سازمانی اثر می گذارد. اندازه گیری جو یکی از شیوه های ترسیم نمودار فرهنگ روزمره ی یک سازمان است. مقیاسی است مبتنی بر این که آیا سازمان به انتظاری که کارمندان از کار کردن در یک سازمان دارند پاسخ داده است یا نه. سنجش جو سازمانی می تواند در مشخص کردن انگیزه های ضعیف کارمندان برای کار کردن و علل آن از جمله ناخشنودی از میزان دستمزد، فرصت و موقعیت غیر کافی برای پیشرفت، بسته بودن کانال های ارتباطی، ترفیع گرفتن بدون استحقاق لازم یا هدف های سازمانی نامشخص، بسیار سودمند باشد.
تفاوت سازمان ها منحصراً به وضعیت فیزیکی ساختمان، کمیت و کیفیت، منابع انسانی و مادی موجود در آن ها محدود نمی شود. هر سازمان دارای فرهنگ، آداب و رسوم، ارزش ها، هنجارها و روش های عمل مخصوص و نسبتاً پایداری است که شیوه ی رفتار آن ها را براساس ویژگی ها می توان پیش بینی کرد. این فرهنگ یا خصوصیت که به ما اجازه  می دهد یک سازمان را از سازمان دیگر متفاوت بدانیم جو سازمانی نام گرفته است.
مطالعه ی زمینه های اجتماعی رفتار انسان، در دهه های 1930 و 1940 با تحقیقات کرت لوین آغاز شده است. او معتقد بود که رفتار انسان تابع عامل شخصیت یا نیازهای فردی با نیازهای روانی و اجتماعی محیط فرد است. از این رو توجه به توصیف و تحلیل محیط به عنوان میدان های نیروهایی که رفتار انسان را تحت تأثیر قرار می دهند حائز اهمیت است، حاصل این اعتنا در محیط های سازمانی مطالعات پیرامون جو سازمانی و مفاهیمی نظیر آن می باشد.
کمبل و همکارانش (1980) درباره ی جو سازمانی اظهار می دادند که جو سازمانی شیوه ی برخورد سازمان با اعضا را نشان می دهد و بنابراین می توان آن را شخصیت سازمان فرض کرد. مکنزی نیز (1983) پیرامون محیط سازمانی بیان می دارد که جو سازمانی به طور کلی می تواند به عنوان منبعی برای کار این کارکنان که در آن محیط کار می کنند در نظر گرفته شود. جو سازمانی عبارت است از مجموعه ای از حالات، خصوصیات یا ویژگی های حاکم بر یک سازمان که آن را گرم، سرد، قابل اعتماد، غیر قابل اعتماد، ترس آور و اطمینان بخش، تسهیل کننده، یا بازنده می سازد سبب تمایز دو سازمان مشابه از هم می شود. (مامه رمضانی، پایان نامه، 1389، 49).

ایجاد اعتماد سازمانی
سطوح پایین اعتماد، تأثیر منفی بر روابط می گذارند، نوآوری را خفه می کنند و فرآیند تصمیم-گیری را مختل می سازند. کارکنان در چنین شرایطی که در آن سطح اعتماد کاهش می یابد، معمولاً تحت فشار روانی زیادی قرار می گیرند و در بی توجیه اعمال و تصمیم گیری های خود هستند آنها هنگامی که اوضاع خراب می شود. افراد دیگر را قربانی می کنند. این شرایط، کارکنان را از تمرکز بر مسایل اصلی و اساسی سازمان باز می دارند این امر برای سازمانی که می خواهد رقابتی بماند، حائز اهمیت است کسب اعتماد، کاری بسیار دشوار است. اما از دست دادن آن براحتی اتفاق می افتد و سازمان ها ممکن است براحتی اعتماد کسب شده طی سال های متمادی را یک شبه از دست بدهند. اگر کارکنان، به سازمان و واحدهای آن اعتماد داشته باشند و آنها باعث کاهش و یا از بین رفتن این اعتماد شوند. سازمان یا واحد ممکن است هرگز نتواند اعتماد را در سطح قبلی در بین کارکنان ایجاد کند .
راه های متفاوتی برای جلب اعتماد وجود دارد و بر روش هایی خاص استوار است، اصولی که بتوانند جهت گیری های راهبردی سازمان را ترسیم کرده و روش های عملی و کارآمد را در تحقق آن جهت گیری به دست آورند. فارغ از راه های ایجاد اعتماد، نکته قابل توجه این است که چیزی که منجر به جلب اعتماد  می شود، نحوه رفتار و عملکرد سازمان یا واحد در طول زمان است، مهم ترین رفتارهایی که منجر به ایجاد اعتماد می شوند عبارتند از: صداقت و راستگویی، شفافیت در عمل، سازگاری و هماهنگی، شایستگی، مراقبت از کارکنان و توجه به خواسته ها و احساسات آنها.
 راهنمایی هایی برای توسعه اعتماد در سازمانها ارائه شده است که عبارتند از»
1.    همیشه راست بگویید و راستگویی را در سازمان ترویج کنید.
2.    خوبی ها را در افراد جستجو کرده و آنها را تأیید، و تشویق و ترویج کنید.
3.    هرگز مزیت ها و نقاط مثبت را از افراد نگیرید بلکه آنها را تقویت کنید.
4.    کارها را به طور منصفانه بین افراد تقسیم کنید.
5.    با تمامی کارکنان براساس احترام و وقار رفتار کنید.
6.    با کارکنان براساس اطمینان به آنها گفتگو کنید که براساس شک و تردید.
7.    اگر به کسی گفتید که قصد انجام کاری را دارید، حتماً آن را انجام دهید (خودداری از شعارگرایی)
8.    کارهایی را انجام دهید که شما را در کمک کردن به کارکنانتان موفق کنند.
9.    کارکنان را در موفقیت سازمان تان سهیم کنید.
10.    ارزش های سازمان را پشتوانه طرح ریزی ها  نقشه ها قرار دهید.
11.    در دوره تغییر سازمانی، کارکنان مثبت و توانمند را حفظ کنید.
12.    تمامی کارکنان را به طور واقعی ارزیابی کنید.


فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
2 – 1 فرهنگ و نقش آن در سازمان
2 – 2 جو سازمانی
2 – 3 تعریف جو سازمانی
2 – 4 تفاوت فرهنگ سازمانی و جو سازمانی
2 – 5 ابعاد جو سازمانی
2 – 6 جو سازمانی هالپین و کرافت
2 – 6 – 1 جو باز
2 – 6 – 2 جو خودگران
2 – 6 – 3 جو کنترل شده
2 – 6 – 4 جو دوستانه
2 – 6 – 5 جو پدرانه
2 – 6 – 6  جو بسته
2 – 7 OCDQ
2 – 8 OCDQ  تجدید نظر شده
2 – 9 مؤلفه های جو سازمانی
2 –  10 تعریف جو روانشناسی
2 – 11 محیط
2 – 11 – 1 محیط چیست؟
2 – 11 – 2 متغیرهای محیطی
2 – 11 – 3 رویکردی اقتضایی در بررسی ابعاد سازمان
2 – 11 – 4 اجزای تشکیل دهنده ی محیط
2 – 11 – 5  مطالعه ی لادرنس و لورش
2 – 11 – 6 تحقق و بررسی «جی تامسون»
     2 – 12   مفهوم اعتماد و تعاریف آن
2 – 13 ابعاد اعتماد
1.    صداقت
2.    شایستگی
3.    ثبات
4. وفاداری
5. رک و راست بودن
2 – 14 اعتماد به عنوان پایه و اساس رهبری
2 – 15 ایجاد اعتماد سازمانی
2 – 16 اهمیت و ضرورت ایجاد اعتماد و علل نیاز به آن
2 – 17 مشکلات سو استفاده از اعتماد عبارت اند از
2 – 18 انواع اعتماد سازمان
2 – 18 – 1 اعتماد مبتنی بر بازدارندگی
2 – 18 – 2 اعتماد مبتنی بر آگاهی
2 – 18 – 3 اعتماد مبتنی بر شناسایی
2 – 19 پیامد های کمبود اعتماد
2 – 20 فرآیند اعتماد
2 – 20 – 1 مرحله اول: اعتماد به عنوان یک عقیده
2 – 20 – 2 مرحله دوم: اعتماد به عنوان یک تصمیم
2 – 20 – 3 مرحله سوم: اعتماد به عنوان یک عمل
2 – 21 تئوری هایی دربارۀ منشأ اعتماد اجتماعی
 2 – 22   مفاهیم مشابه با اعتماد
2 – 22 - 1   همکاری
 2 – 22 - 2 اطمینان
2 – 22 – 3  قابلیت پیش بینی 
2 – 23 جنبه های مدیریتی اعتماد
2 – 24 تحقیقات انجام شده با مولفه های اصلی مشابه
2 – 25 تحقیقات انجام یافته در داخل کشور
منابع


پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک و یا در تلگرام عنوان بفرمایید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.
دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: ادبیات نظری تحقیق و پیشینه پژوهشی تعاریف اعتماد و جو سازمانی (فصل دوم) ارتباط جوّ سازمانی و اعتماد سازمانی ﻣﺸﺎرﻛﺖ ﻣﻴﺰان ﺑﺎ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ اﻋﺘﻤﺎد و ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ ﺟﻮ تبیین رابطۀ جو سازمانی و اعتماد دوگانه رابطه جو اخلاقی سازمان با اعتماد سازمانی بررسي رابطه مي

مطالب مرتبط

ادبیات نظری تحقیق و پیشینه پژوهشی تعاریف اعتماد و جو سازمانی (فصل دوم)


بررسی رابطه بین جو سکوت سازمانی ادراک شده و نگرش شغلی با توجه به میانجی گری رفتار سکوت در کارکنان

مبانی نظری و پیشینه پژوهشی سرمایه سازمانی و حسابداری منابع انسانی

دانلود پاورپوینت دیاگرام و استانداردهاي طراحی موزه

مبانی نظری و پیشینه پژوهش علل کم رویی (فصل 2)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش بحران های مالی و اقتصادی (فصل دوم)

پاورپوینت بررسی استراتژی های رقابتی مايكل پورتر

پاورپوینت بررسی كايزن (بهبود مستمر)

پاورپوینت بررسی کاربرد فنون تجزیه و تحلیل

دانلود طرح توجیهی تولید پارچه خود تمیز شونده

چارچوب نظری و پژوهش تجربی سازگاری(فصل 2)