مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو)مشکلات رفتاری,دانلود مباني نظري مشکلات رفتاری,ادبیات نظری اختلالات رفتاری کودکان pdf,فصل دوم پایان نامه انواع اختلالات در کودکان,مبانی نظری تحقیق تعریف اختلالات رفتاری,مباني نظري درمان اختلالات رفتاری کودکان,فص,,,

همانطور که در ادامه مشخصات فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق مشکلات رفتاری (فصل 2) را مشاهده می کنید می توانید در صورت تمایل نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
مبانی نظری و پیشینه تحقیق مشکلات رفتاری (فصل 2)

مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-مشکلات-رفتاری-(فصل-2)دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مشکلات رفتاری (فصل دوم) در 37 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب


کاربردهای مطلب: 
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی 

قسمتهایی از مبانی نظری و پیشینه پژوهش:


مشکلات رفتاری
شناخت مشکلات و ناهنجاری های رفتاری از رشته هایی ست که اهمیت آن از نیمه دوم قرن حاضر شروع می شود ولی با این وجود این موضوع همیشه در طول تاریخ روانشناسی و روانپزشکی مورد بررسی بده و به طور مستمر ادامه داشته است . اما در سال های اخیر این موضوع اهمیت خود را بیشتر روی تحقیقات ، طبقه بندی، شناخت و علل ملاک های تشخیص بنا نهاده است و کاربرد آن را به میان خانواده و آموزش و بالاخره راه های درمانی برده است (فرقانی،1383).

علل ( سبب شناسی ) مشکلات رفتاری
محققین، مشکلات رفتاری را ناشی از علل مختلفی می داند که ما اکنون به طور کلی پنج نظریۀ آنان را دربارۀ علل مشکلات و یا اختلالات رفتاری دراین جان بیان می کنیم با این توضیح که روانشناسان و روان پزشکان با توجه به دیدگاه های مختلف ، هر کدام تکیه بیشتری روی یکی از علل دارند . 

نظریۀ عومل بیولوژیکی1 ( زیستی یا زیستی شناختی )
طرفداران این نظریه معتقدند که علل مشکلات رفتاری ، عومل ژنتیکی و زیستی شناختی می باشد. زیرا رابطۀ محکمی بین وضعیت جسم و رفتارها وجود دارد این گروه معتقدند که عامل زیستی حتی قبل از تولد اثرات خود را بر روان فرد باقی گذاشته است و یا در هنگام تولد و یا در دوران طفولیت بر روی کودک اثر داشته است . ریملند رابطۀ بین وضع شیمیایی بدن و رفتار نامناسب را علت و معلول می نامند و روزنتال تحقیقات خود را بر روی اثرات زمینه های ارثی و تحریکات محیطی انجام دهد و اثبات نموده که به طور مثال اختلال در غدد درون ریز، می تواند نقش اساسی در رفتار انسان ها باقی بگذارد . که به طور مثال می توان از فعال بودن غده تیروئید که ایجاد کننده رفتار هیجانی در کودکان است نام برد . اما شخص مذکور توضیح می دهد که این رفتار در صورتی آشکار می شود که عوامل محیطی به عنوان کمک کننده وجود داشته باشند(فرقانی،1383).
آقای ریملند به کمبود مواد غذایی ، ضربه های مغزی و بیماری های روانی والدین تکیه می کند.
حال این سوال پیش می آید که اگر علت اصلی اختلالات رفتاری ،ارثی می باشد پس چگونه اغلب افرادی که اختلال در رفتار دارند هیچ علت ارگانیکی برای آنها پیدا نشده است ؟ طرفداران این نظریه پاسخ می دهند : چون هنوز علم بیولوژیک کامل نگشته تا جواب کلیه ویژگی های رفتاری را بدهند (فرقانی،1383).

نظریه رفتاری یا نظریه یادگیری 
این نظریه نقطه مقابل نظریه تحلیل روانی می باشد. این گروه معتقدند که رفتار نامناسب یا مشکل رفتاری به علت آموزش و یادگیری از محیط به تدریج به صورت تقریباً ثابت در رفتار فرد تجلی می کند، و هر رفتار نامناسبی نظیر رفتار مناسب از طریق تقویت کننده های مثبت و منفی و یا تنبیه از محیط کسب می شود .
رفتار گرایان عموماً از طبقه بندی کردن و نام گذاری بر روی کودکان مشکل دار، اجتناب می کنند. زیرا معتقدند هر نوع نام گذاری به عنوان یک عامل منفی باعث اثرات نامطلوب درکودک می شود . یکی از طرفداران این نظریه مک میلن در سال 1973 فرضیه های زیر را در مورد اختلالات رفتاری بیان می کند.
1-بیشتر رفتارهای نامناسب شبیه رفتارهای مناسب از محیط کسب می شوند .
2-آنچه در رفتار کدک ظاهر می شود مشابه آن چیزی است که در محیط اطراف کودک قرار دارد.
3-با استفاده از روش های تقویت کننده می توان تغییر در رفتار ایجاد نمود .
4-علتی که باعث ادامه یک رفتار نامناسب می شود گاهی درست عکس علت ایجاد کننده است .
5-رفتار را می توان شبیه یک جعبه سیاه دانست که محرکات از خارج و محیط وارد آن شده و فرد هم به منزله یک جعبه آنها را در درون خود با توجه به تجربیات ، تجزیه و تحلیل می نماید و سپس پاسخ از فرد  .جعبه. خارج می شود (شاملو ، 1390).

پیشینه نحقیق تحقیقات داخل
سیف نراقی و نادری (1380)، در بین عواملی که در پرورش شخصیت سالم در نوجوانان موثر اند ، تاثیرات متقابل نوجوان و والدین و نحوه برخورد والدین و نوجوان را از مهمترین و بنیادی ترین می دانند و در این زمینه توانمند ساختن خانواده به ویژه مادران را در پیشگیری و یا درمان مشکلات رفتاری به عنوان نقشی سازنده و اساسی بر می شمارند.
صدیقه زرشکن زمانپور (1380)، که در بررسی رابطه رضايت زناشويي مادر با سازگاري اجتماعي و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان دختر پايه پنجم شهر تهران به این نتیجه رسید که بين رضايت زناشويي مادر و سازگاري اجتماعي كودك رابطه مثبت و معني داري وجود دارد و نيز بين رضايت زناشويي مادر و پيشرفت تحصيلي و نمره ادبيات فرزند رابطه مثبت و معناداري وجود دارد، همچنين رابطه مثبت و معني داري بين سازگاري اجتماعي كودك و پيشرفت تحصيلي او وجود دارد. يافته هاي فرعي پژوهش نشان داد بين سازگاري اجتماعي كودك و نمره ادبيات رياضي كودك نيز رابطه مثبت و معناداري وجود دارد ولي بين متغير رضايت زناشويي مادر و نمرات رياضي كودك رابطه معناداري مشاهده نگرديد.
سید رامین قاسمی کزمه (1388)، که در بررسی بررسي ارتباط بين آزارديدگي در خانواده و مشكلات رفتاري در دانش‌آموزان دبيرستاني شهر كرمانشاه به این نتیجه رسید که بین آزاردیدگی دانش آموزان در خانواده و مشکلات رفتاری آنان رابطه معناداری وجود دارد.
خداپناهی (1372)، در پژوهشی نشان داد عامل تهییج طلبی در تحکیم روابط زناشویی و سازگاری در ازدواج نقش مهمی دارد.
ترخان (1385)، در برسی خود در مورد تاثیر پرخاشگری والدین بر سلامت روانی فرزندان نشان داد که کاهش رفتارهای پرخاشگرانه والدین موجب بهبود علائم افسردگی و کارکرد اجتماعی فرزندان گردیده است.

فهرست مطالب مبانی نظری و پیشینه تحقیق مشکلات رفتاری (فصل 2) به صورت زیر می باشد:
مشکلات رفتاری
2-2-1 علل ( سبب شناسی ) مشکلات رفتاری
2-2-1-1 نظریۀ عومل بیولوژیکی1 ( زیستی یا زیستی شناختی )
2-2-1-2 نظریه روانکاوی ( تحلیل روانی )
2-2-1-3 نظریه رفتاری یا نظریه یادگیری 
2-2-1-4 نظریه بوم شناسی ( اکولوژیکال  ) و جامعه شناسی 
2-2-1-5 نظریه متقابل 
2-2-2 طبقه بندی و بررسی ویژگی های مشکلات رفتاری 
2-2-3 طبقه مشکلات رشدی- جسمی – روانی 
2-2-4 اختلالات رفتاری کودکان
2-2-5 سبب شناسی اختلالات رفتاری کودکان
2-2-5-1 نقش خانواده
2-2-5-2 نقش عوامل زیستی
پیشینه تحقیقات
تحقیقات داخل
تحقیقات خارج
منابع فارسی
منابع غیر فارسی

توضیحات: پرداخت توسط همه کارتهای عضو شتاب در درگاه بانک پاسارگاد امکان پذیر است. شما پس از خرید (مبانی نظری و پیشینه نظری پژوهش  مشکلات رفتاری(فصل دوم)) سریعآ لینک دانلود در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود کنید. 

نکته: شما می توانید هرگونه سوال را با مسئول پژوهش نگین فایل در میان بگذارید
.

دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو)مشکلات رفتاری دانلود مباني نظري مشکلات رفتاری ادبیات نظری اختلالات رفتاری کودکان pdf فصل دوم پایان نامه انواع اختلالات در کودکان مبانی نظری تحقیق تعریف اختلالات رفتاری مباني نظري درمان اختلالات رفتاری کودکان فص

مطالب مرتبط

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مشکلات رفتاری (فصل 2)


دانلود پرسشنامه ویژگی های شخصیتی مک کری و کاستا 1985

پروژه روانشناسی زیبایی

طرح توجیهی احداث گلخانه فلزی تولید سبزی جات

دانلود مقاله بررسی نقش غنی و زیبای فضای سبز در جامعه سنتی

دانلود مقاله اثر بازدارندگی نایسین و دمای نگهداری بر روی رشد و فعالیت باکتری کلستریدیوم پرفرینجنس در

مبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش مفاهیم حضور ذهن و مکانیسم های آن (فصل 2)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اثر افزایش نرخ ارز یا کاهش ارزش پول ملی

مطالعات و رساله معماری طراحی هندسه و معماری مساجد

مطالعات و رساله معماري طراحي مجتمع آئین زرتشتی

مقاله بررسی تورم و چالش دولتها